torsdag 30. august 2012

Heklet helseteppe nr 3 ✿


Dette er tredje gangen jeg hekler dette teppet. Jeg syns det er fint! Her er det første jeg lagde og her er det andre. Begge disse har vært gaver, så jeg jeg fant ut at jeg måtte lage et til som jeg kunne ha på lur selv. ;) Det er ikke no hemmelighet at jeg har noen esker stående med masse babyklær og tepper som jeg vil ta vare på til jeg evt får barn selv. Noen syns kanskje jeg er rar som gjør det, men jeg koser meg med det. :)
Jeg la opp litt ferre masker (218lm, 67 ruter) enn det står i oppskriften og lagde det litt lenger, for jeg liker at det er litt avlangt istede for kvadratisk. Jeg kuttet derfor også ut to sløyfer, som egentlig skal være på sidene av ruten i midten.




Oppskrift: tatt utgangspunkt i en oppsktift i Dalegarn babytepper-heftet. 
Garn: Sandnes duett
Heklenål: 3mm







2 kommentarer:

  1. Så nydelig teppe! Jeg syns ikke du er rar i det hele tatt som sparer på hjemmestrikket babytøy jeg! Jeg strikket ikke til min egen baby før han var født, men jeg kjøpte en del sånne småtterier som jeg elsket å kunne ta fram da jeg fikk gutten min :) Det er de sakene jeg har spart på i ettertid også. De betyr mye og sånn er det bare :)

    SvarSlett
  2. Hei Ane
    Du er den heldige vinneren av I all enkelthet av Marte Helgetun :-)
    Kan du sende meg adressen din til: t.andrea@online.no

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...