fredag 23. mars 2012

Gamle Skatter. ♥


Pappa har nettopp hatt en skikkelig opprydding i skuffer og skap, og da finner man jo masse skatter. I går da jeg var på besøk dro han opp disse svenske strikkebøkene fra 1947 og -48. Dette er jo virkelige skatter! 

Her var det masse morsomt! Er ikke mye av dette jeg ville strikket akkurat som i oppskriften, tror jeg. Mye rare fasonger og detaljer. Og alt er strikket på bittesmå pinner.

Hva med å strikke seg en badedrakt, kanskje? Hehe..

Men det er masse fin inspirasjon og mønstere man kan kombinere med andre ting.

Det var faktisk en del fint til barn. Spesielt den buksedrakten på det nederste bilde syns jeg er knallfin!  Jeg har sett flere bloggere har laget lignende, og falt veldig for de. Blant annet Siren med bloggen Hekta på strikk viste fram en 60-talls sommerselebukse.

5 kommentarer:

  1. Fine skatter !

    Godt at de er blitt tatt vare på !

    SvarSlett
  2. Det var dog et pragtfuldt fund, du/I der har gjort. Den øverste bluse kunne jeg godt finde på at strikke, fuldstændig som den er vist på billedet.
    Bare det var mig, der havde disse gamle bøger at blade i. Jeg håber du får rigtig meget inspiration ud af dem og jeg glæder mig til at se, hvad du evt. finder på.

    SvarSlett
  3. Så morro, kjempefin inspirasjon.
    Husket moren min hadde en del lignende mønster, men da jeg spurte etter dem hadde hun desverre kastet alt. Så du er heldig at de er blitt tatt vare på :)
    Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  4. Å så gøy å ta vare på de gamle oppskriftene, hærlig skatt :)

    SvarSlett
  5. Å, så heldig du er, disse har stor verdi i mine øyne! ;-) Flott blogg du har, forresten!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...