tirsdag 27. desember 2011

Refleks"garn" er genialt!



Da jeg kom over dette på Nøste Mitt på Storo senteret måtte jeg bare kjøpe det. Et nøste er 25 meter og tråden er 0,8 mm tykk og dobbeltsidig.
Man får kjøpt det i div garnbutikker, og man kan bestille det på seeme.no 

Man kan strikke det inn i plagg eller evt inn i pynten som man setter på votter, ørevarmere etc.. Helt genialt spør du meg!


Mamma er refleksgal, så jeg tenkte det var litt morsomt å lage noe til henne av dette refleks"garnet" til jul. Det ble en ørevarmer, og jeg strikket med en tråd refleks på hver 4 omg.

Jeg ble overraska over hvor mye det lyste opp! Og det er jo kjempe smart å ha refleksen på hodet. Istede for ut av den ene lomma eller på den ene armen, som mange har. Når man har det på hodet lyser man jo opp uansett hvilken retning bilen kommer fra.










Oppskrift:
Legg opp 17 m
1.p: rett
2.p: 1r, 1vr
Gjenta dette til du har brukt opp hele nøstet.
Garn: Drops Merino Ekstra Fine + Seeme refleks
Pinne: 5,5 mm



10 kommentarer:

  1. Herlig, skal jammen se om jeg finner sånt garn her også!

    SvarSlett
  2. Man kan bestille det på seeme.no også, hvis du ikke finner det i butikk. Har oppdatert med adressen i innlegget nå. ;)

    SvarSlett
  3. Refleks er kjempekjekt og ikke minst veldig lurt. Må si jeg er livredd mange ganger når jeg er ute og kjører i mørket, for hvem vet hva som plutselig dukker opp.
    Skikkelig lurt med pannebånd - ingen du ide det nei. Takk for tipset, som jeg tar med meg.

    SvarSlett
  4. Det lyder virkelig som en fantastisk ide. Dejligt at du også giver web.adressen.

    SvarSlett
  5. Det lyste jommen opp! Jeg har kjøpt inn refleksgarnet, har planer om lue til barna. Og til meg selv også kanskje? Voksne er jo dårlige til å bruke refleks ofte.

    SvarSlett
  6. Ja, jeg er kjempe dårlig på å bruke refleks! God idé å kanskje lage en til meg selv også. ;)

    SvarSlett
  7. Så lurt! Nå vet jeg hva skal bruke gavekortet i garnbutikken på.

    SvarSlett
  8. Har ikke prøvd det, men har lest at etter vask så forsvinner refleks-effekten :(

    SvarSlett
  9. Det er dumt da. Men man behøver heldigvis ikke å vaske ørevarmere så ofte. ;)

    SvarSlett
  10. Kjøpte akkurat det samme refleksgarnet her for leden selv. Ikke fått prøvd det enda, men skal absolutt lage noen prosjekter til alle innomhus med slikt garn. Et annet sted hvor det er lurt å ha refleks er rundt benet. Mange tenker ikke over at rundt ermet og ut av jakkelommen blir lyset seende ut som det er stille, så i mange tilfeller kan det se ut som en brøytepinne eller noe annet fast som er ved veikanten. Fotens bevefelse er mye synligere og den som kjører vil da umiddelbart se at dette ikke er en brøytestav, men et menneske :) Men min mening er at jo mer refleks, jo bedre så på hodet, rundt ermet, ut av lomma og rundt bena er bra! hehe.. om jeg bare vare så flink da :) Vesltejenta og vogna er i allefall godt belyst, og har til og med slengt på et sykkellys som blinker på fremsiden av vogna. Kan ikke være for sikker :):) Mye fint du lager forresten. Vært innom mange ganger og synes du er veldig flink med pinnene :D Ha en fin helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...