tirsdag 15. mars 2011

Nøstebarn lue og votter

Samme (streike- dagen som Pickles vesten ble til, fikk jeg også laget en lue og et par votter. Ble positivt overrasket over begge disse oppskriftene. Enkle, kjappe og fint resultat syns jeg. :) Det var dette innlegget på bloggen Ullent eventyr som gjorde jeg fikk lyst til å lage øreklafflua og jeg "stjal" pynten hennes også. ;) Jeg falt helt for de fargene hun har brukt, men de finnes visst ikke lenger. :( Nøstebarn dressen er også laget, men er litt som står igjen, så får blogge den senere en gang. ;)

Oppskrift: Nøstebarn lue med øreklaffer og rillestrikka votter
Garn: dobbel Nøstebarn 2-tråds merinoull (Melert i lys grå og natur hvit. Kant og pynt i fargen lyng)
Pinne: lue: 4mm votter: 3,5mm og 4mm

7 kommentarer:

  1. Så søtt.....nøstebarn er bare så fint......flotte farger:))
    Likte også vesten fra forrige innlegg veldig godt:))

    SvarSlett
  2. Herlig sett! Jeg har ikke akkurat så god forklaring på hvordan jeg syr på navnelappene mine (det blir ikke alltid pent heller, hehe). Legger bare lappen slik jeg vil ha den, og syr:) Små sting rundt hele hvis lappen er enkel innat hele plagget. Har jeg lagt lappen "dobbel" rundt en kant, syr jeg bare i kortendene i små rette sting:) Vet ikke om det var så godt forklart men...

    SvarSlett
  3. Hej!

    Vad kul att du ville vara med i min tävling! Jätteroligt också att hitta till en ny, spännande blogg. Jag har lagt till dig på min bloglovin. :)

    Ha en fin dag!
    /Hedvig

    SvarSlett
  4. Ane.
    Så masse fint. Savner deg på T.
    Klem Siw.

    SvarSlett
  5. Så mye fint du lager! Dette var en koselig blogg. Denne vil jeg følge med på!
    Fin lørdagskveld!
    :)

    SvarSlett
  6. Helt herlig sett:) Nå vet jeg hva jeg skal strikke til Hedda av luer og votter til våren:)

    SvarSlett
  7. Så mye flott du lager! =)

    Jeg var i butikken din og kikket, også - mange fine og tøffe armbånd! =)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...